§ Podstawy prawne
§ Regulamin
§ Prawa pacjenta
§ Prawa pacjenta przewidziane w ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta, a także przepisach odrębnych
§ Obowiązki pacjenta pacjenta
§ Informacja o przetwarzaniu Państwa danych osobowych
Klinika Nowoczesnej Rehabilitacji Krzysztof Adamowicz ul. 1 Sierpnia 36b 02-134 Warszawa w skrócie nazwane ,,Actimedica”, Regon 014898036, NIP 5221647820 - został wpisany do rejestru podmiotów leczniczych zaświadczeniem o wpisie do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą nr Z-199063-20180228 o numerze księgi rejestrowej 000000199063 przez Wojewodę Mazowieckiego dnia 2018-02-28 roku i rozpoczął działalność z dniem 2018-03-01 roku. W strukturze Actimedica z dniem 01.03.2018 roku działa Zakład Leczniczy o nazwie Klinika Nowoczesnej Rehabilitacji ul. 1 Sierpnia 36b 02-134 Warszawa w skrócie nazwany ,,Actimedica”, Regon Zakładu Leczniczego 01489803600020. Tel: 501131727 http://www.actimedica.pl
Podstawy prawne – Podmiot leczniczy, działa na podstawie obwiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, zwanej dalej Ustawą o działalności leczniczej.( Dz. U. Nr 112,poz 654)
- Ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty
- Ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2010 r. Nr 220,poz 1447i Nr 239, poz 1593)
- Wpisie do ewidencji gospodarczej numer 271054
- innych przepisów prawa
Regulamin
- Firma/nazwa podmiotu – Klinika Nowoczesnej Rehabilitacji Krzysztof Adamowicz. Podmiot może używać nazwy skróconej: „Actimedica”.
- Regulamin obowiązuje
- Wszystkie osoby zatrudnione przez przedsiębiorcę wskazanego w punkcie 1 w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia.
- Wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Podstawowym celem podmiotu leczniczego jest udzielenie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
- Do podstawowych zadań podmiotu leczniczego należy:
- prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno – leczniczej,
- przeprowadzanie sesji fizjoterapeutycznych,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
- dobranie leczenia osteopatycznego w zależności od przyczyny dysfunkcji Pacjenta,
- dobór odpowiedniej techniki masażu w zależności od jednostki chorobowej,
- dobór odpowiedniego zabiegu terapeutycznego do indywidualnych potrzeb pacjenta,
- prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- inne zadania zlecone przez Właściciela /Dyrektora podmiotu leczniczego.
- Struktura organizacyjna zakładu leczniczego – W skład Actimedica wchodzą:
- 2 gabinety fizjoterapeutyczne/osteopatyczne
- Sala sportowa do ćwiczeń i treningów medycznych
- Szatnie, prysznice
- Pomieszczenie socjalne z kuchnią
- Magazyn medyczny
- Pomieszczenie gospodarcze
- Toaleta
- Poczekalnia/recepcja
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych – W ramach podmiotu leczniczego udzielane są:
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie fizjoterapii i masażu
- osteopatia
- kinezyterapia
- masaż
- trening medyczny
- Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych – Miejsce udzielania świadczeń: Actimedica Klinika Nowoczesnej Rehabilitacji Warszawa, ul. 1 Sierpnia 36b lok. A-2. Świadczenia fizjoterapeutyczne mogą odbywać się także w miejscu zamieszkania pacjenta.
- Organizacja i zadania zakładu leczniczego
- Actimedica – reprezentuje właściciel / dyrektor.
- Dyrektor Actimedica jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników.
- Dyrektor Actimedica odpowiadają za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych oraz spełniające wymagania zdrowotne określone we właściwych przepisach.
- Podczas nieobecności dyrektora Actimedica zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
- Do obowiązków i uprawnień właściciela / dyrektora należy:
- organizowanie i kierowanie pracą pozostałych pracowników.
- zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny pozostałych pracowników.
- podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, karania i zwalniania pracowników.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym
- Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii, osteopatii, masażu i treningu medycznego w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- W uzasadnionych przypadkach świadczenia są udzielane w domu pacjenta.
- Rejestracja pacjentów odbywa się:
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
- Podmiot leczniczy udziela wyłącznie płatnych świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia zdrowotne są realizowane od poniedziałku-piątku 7:30 -18:30 lub inne ustalenia indywidualne.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych. Actimedica wykonuje zabiegi fizjoterapii na zlecenie lekarzy specjalistów, specjalistów w dziedzinie fizjoterapii i innych fizjoterapeutów posiadających stosowne uprawnienia wynikające z ustawy o zawodzie fizjoterapeuty i przepisów wykonawczych do tej ustawy oraz przepisów o zmianie niektórych ustaw lub planujących kierujących i wykonujących samodzielnie procedury fizjoterapeutyczne jeżeli mają do tego stosowne uprawnienia.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej.
- Na prośbę Pacjenta Actimedica wystawia zaświadczenia o uczęszczaniu przez Pacjenta na zabiegi fizjoterapeutyczne.
- Pacjent jest zobowiązany do punktualnego zgłaszania się na zabiegi i konsultacje z fizjoterapeutą z którym wcześniej uzgodnił termin i godzinę terapii. W razie braku możliwości zgłoszenia się na zabiegi w wyznaczonym terminie, pacjent ma obowiązek poinformowania o tym problemie najpóźniej jeden dzień przed planowanym terminem /wizyty. Anulowania zabiegów fizjoterapii lub wizyty fizjoterapeutycznej można dokonać osobiście, poprzez e-mail: kontakt@actimedica.pl, telefonicznie na numer recepcji: 501131727. W przypadku kiedy pacjent nie stawi się na umówioną wizytę bez wcześniejszego anulowania terminu wizyty, ponosi 50% kosztu ustalonej wizyty jednego dnia zabiegowego. W wyjątkowych uzasadnionych sytuacjach losowych, na prośbę pacjenta, możliwe jest odstąpienie od wynagrodzenia 50% kosztu ustalonej wizyty po indywidualnym rozpatrzeniu sprawy przez Kierownika Zakładu Leczniczego.
- Actimedica zastrzega sobie prawo do odwołania wizyty w przypadku znacznego spóźnienia się pacjenta na wcześniej umówioną godzinę, jeżeli spóźnienie to skutkuje naruszeniem terminu wizyty innego pacjenta.
- Prowadzący fizjoterapeuta w przypadku pojawienia się wątpliwości natury medycznej związanej z zagrożeniem stanu zdrowia lub życia pacjenta ma prawo wymagać przeprowadzenia dodatkowych badań, konsultacji lub interwencji lekarzy specjalistów lub innych specjalistów zawodów medycznych i może odmówić wykonywania zabiegów fizjoterapii odpowiednio to uzasadniając.
- Na terenie Actimedica obowiązuje strój sportowy oraz obuwie na zmianę.
- Na teren Actimedica nie będą wpuszczane osoby będące pod wpływem alkoholu, narkotyków oraz innych środków odurzających, a także osoby, które nie przestrzegają regulaminu Actimedica w tym szczególnie osoby zachowujące się agresywnie. Osoby takie mogą zostać usunięte przez Policję lub ochronę Zakładu.
- Pracownicy Actimedica zastrzegają sobie prawo do przerwania wykonywania zabiegu, jeśli spotkają się z zachowaniem Pacjenta nieadekwatnym do miejsca, w którym się znajduje, a szczególnie w sytuacji podanej w ust. 15 niniejszego paragrafu.
- Za przedmioty cenne pozostawione w szatni i szafkach Actimedica nie ponosi odpowiedzialności. Prosi się Pacjentów, aby rzeczy cenne pozostawiać przy sobie lub w sejfie recepcji Actimedica za potwierdzeniem w recepcji – sekretariacie Actimedica.
- Ewentualne skargi, wnioski i zażalenia należy kierować pisemnie z podpisem wnioskującego na adres Actimedica :
Actimedica Klinika Nowoczesnej Rehabilitacji Krzysztof Adamowicz
02-134 Warszawa, ul. 1 Sierpnia 36b
lub
poprzez e-mail: kontakt@actimedica.pl
- Opłaty za świadczenia zdrowotne
- Podmiot leczniczy udziela wyłącznie odpłatnych świadczeń zdrowotnych, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie internetowej.
- W Actimedica płatności można dokonywać gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym.
- Faktura jest zgodna z aktualną wysokością opłat podaną do wiadomości w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu. Podmiot wykonujący działalność leczniczą nie może różnicować opłat za udzielane świadczenia zdrowotne w zależności od obywatelstwa lub państwa zamieszkania pacjenta, rasy.
- Do głównych zadań organizacyjnych Actimedica należą:
- Realizacja zadań podmiotu i celu do którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
- kompletne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
- dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego,
- udzielane świadczenia zdrowotne mają charakter kompleksowy. W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielonego świadczenia, bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku.
- zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta,
- wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
- Do podstawowych zadań organizacyjnych :
- w gabinecie fizjoterapii należą
- przeprowadzenie wywiadu z pacjentem, i zapoznanie się z historia choroby
- badanie funkcjonalne podmiotowe i przedmiotowe, testy pomiary i badanie funkcjonalne fizjoterapeutyczne w pracowni fizjoterapii
- określenie kierunku leczenia
- prowadzenie fizjoterapii indywidualnej
- dobór odpowiedniej techniki w zależności od jednostki chorobowej
- dobór odpowiedniego zabiegu do indywidualnych potrzeb pacjenta.
- monitorowania przebiegu postępowania fizjoterapeutycznego wykonywanego przez uprawnionego Fizjoterapeutę w pracowni fizjoterapii.
- na sali sportowej:
- Przeprowadzenie wywiadu pod kontem treningu medycznego, treningu personalnego
- Określenie celu treningu
- Prowadzenie treningu medycznego, treningu personalnego
- Dobór odpowiednich ćwiczeń w zależności od stanu zdrowia, umiejętności
- Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez przedsiębiorcę będącego podmiotem leczniczym
- Dokumentacja pacjenta: zgoda klienta
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych osobowych pacjentów zgodnie z przepisami z 10 maja 2018 i zgodnie z projektem ustawy oraz z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Podmiot leczniczy przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z wymogami ustawodawcy.
- Podmiot leczniczy na prośbę pacjenta może udostępnić dokumentację medyczną oraz wystawić zaświadczenie o przebytej rehabilitacji, pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta.
- Podmiot leczniczy może wystawić odpowiednie zaświadczenia o stanie zdrowia i przebytej rehabilitacji na prośbę ministra spraw zdrowia, sądu, prokuratora, lekarza sądowego w związku z prowadzonym postępowaniem.
- Podmiot leczniczy może wystawić opinię o przeprowadzonej rehabilitacji i udostępnić dokument organowi rentowemu oraz zespołowi do spraw orzekania o niepełnosprawności ,w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem.
- Podmiot leczniczy może wystawić odpowiednie zaświadczenie Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych za zgodą pacjenta.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej oraz zaświadczenia o przebytej rehabilitacji nie pobiera się opłat.
- Prawa pacjenta – W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Actimedica pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia
- wyrażenie zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach i leczeniu
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w gabinecie masażu i rehabilitacji ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika zakładu.
- Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta, a także przepisach odrębnych
- Obowiązki pacjenta
- Przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, e-papierosów, oraz innych używek oraz spożywania alkoholu na terenie Actimedica,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.,
- przestrzeganie zaleceń fizjoterapeuty,
- przestrzeganie godzin i dni wizyty w gabinetach .
- Pacjent swoją nie obecność powinien zgłosić do 24 godzin przed zaplanowaną wizyta w Actimedica.
- Pacjentowi, który wykupił pakiet rehabilitacyjny, pakiet osteopatyczny, pakiet treningów medycznych bądź pakiet masaży oraz innych pakietów, a nie zgłosił swojej nieobecności, nie później niż 24 godzin przed ustalonym terminem wizyty, wartość wizyty przepada (kwota pokrywa straty związane z przygotowaniem gabinetu i opłacenie fizjoterapeuty, osteopaty, trenera).
- Pacjent, który wykupił pakiet rehabilitacyjny, pakiet osteopatyczny, pakiet treningów medycznych, bądź pakiet masaży lub inny pakiet usług, może wykorzystać pakiet w ciągu 6 miesięcy od daty zakupu. Istnieje możliwość wykorzystania pakietu przez inną osobę, wskazaną przez kupującego. Wykupiony wcześniej pakiet nie podlega wymianie na gotówkę.
- Karnety, bony, vouchery podarunkowe są do wykorzystania przy każdym zabiegu dostępnym w cenniku, i mają ograniczenie okresu ważności, jeden miesiąc od daty otrzymania bonu. Istnieje możliwość przekazania karnetu innej osobie. Termin realizacji ustalany jest indywidualnie i nie podlega wymianie na gotówkę. Prosimy o przemyślane zakupy.
- Pacjent ,którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w gabinecie fizjoterapii lub na sali ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do dyrektora centrum.
- Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag ,wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do dyrektora placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie. Adres mailowy: kontakt@actimedica.pl;
- W jakim przypadku podmiot leczniczy może odmówić wykonanie zabiegu
- Jeśli pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, które naruszają godność osobistą fizjoterapeuty lub innego pracownika centrum.
- Jeśli fizjoterapeuta uzna, że zagraża to zdrowiu pacjenta,
- Fizjoterapeuta może przerwać wykonywanie zabiegu w przypadku stwierdzenia pogorszenia się samopoczucia pacjenta lub wystąpienia zmian w wyglądzie skóry.
- W przypadkach losowych niezależnych od pracowników centrum.
- Regulamin
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 listopad 2019 roku jest podpisany przez właściciela / dyrektora Actimedica oraz jest udostępniony w miejscach ogólnodostępnych, jak również na stronie internetowej http://www.actimedica.pl i dostępny dla osób których dotyczy.
- Zmiany do niniejszego Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
- Informacja o przetwarzaniu Państwa danych osobowych
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych- RODO) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1). Jednym z założeń RODO jest przekazywanie klientom szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania ich danych osobowych, dlatego prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Actimedica Klinika Nowoczesnej Rehabilitacji Krzysztof Adamowicz, Warszawa ul. 1 Siepnia 36b. Administrator stosuje wszystkie niezbędne środki organizacyjne i techniczne zapewniające poufność, integralność i dostępność Państwa danych.
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usług oferowanych w gabinecie rehabilitacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, oraz ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Dane osobowe w postaci numeru telefonu oraz adresu email – przetwarzane będą w celu:
- kontaktu telefonicznego mającego na celu ustalenie i zmianę terminu wizyty lub wysłanie powiadomienia sms o nadchodzącej wizycie,
- marketingu bezpośredniego oferowanych usług,
- przesyłania newslettera lub informacji o bieżących promocjach, na podstawie Państwa zgody wyrażonej zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO
- Dane Państwa nie będą przekazywane innym odbiorcom ani do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa – przez okres 20 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w Państwa dokumentacji medycznej
- Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz w stosunku do danych przetwarzanych na podstawie zgody prawo usunięcia danych oraz prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem zgody.
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa ul. Stawki 2), w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie numeru telefonu oraz adresu email jest dobrowolne, zależne wyłącznie od Państwa zgody, ale konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości szybkiej komunikacji z Państwem np. w celu umówienia wizyty online, zmiany terminu wizyty, brak możliwości kontaktu z pacjentem, brak możliwości przesyłania newslettera lub informacji o bieżących promocjach.
- Decyzje podejmowane wobec Państwa danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
|
|