Prawa pacjenta
Niniejsze prawa i obowiązki ułożone są dla Ciebie. Zaznajamiając się z nimi pragniemy zapewnić Tobie poczucie bezpieczeństwa podczas pobytu w naszej jednostce. Chcemy uczynić wszystko, aby Twoja satysfakcja ze świadczonych przez nas usług medycznych była jak najwyższa.
Korzystając z usług Actimedica Klinika Nowoczesnej Rehabilitacji masz prawo do:
- Życzliwego traktowania i poszanowania godności osobistej, poszanowania Twojej prywatności i zapewnienia intymności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Zachowania tajemnicy o Twoim stanie zdrowia. Innym osobom informacji o Twoim stanie zdrowia będziemy udzielać tylko za Twoją zgodą, z wyjątkiem przypadków, gdy jej uzyskanie nie będzie możliwe. Masz prawo zastrzec, by wszelkie informacje dotyczące Twojej osoby i przebiegu leczenia pozostały w tajemnicy
- Badania diagnostyczne, leczenie, rehabilitację prowadzić będzie personel medyczny o odpowiednich kwalifikacjach. U nas otrzymasz świadczenie zdrowotne odpowiadające wymaganiom wiedzy medycznej.
- Znajomości z nazwiska i imienia osób odpowiedzialnych za opiekę nad Tobą.
- Uzyskania informacji o Twoim stanie zdrowia, przebiegu i zastosowanych metodach leczenia, o alternatywnych metodach terapii, które mogą być zastosowane w Twoim przypadku, jak również prawo wglądu w dokumentację medyczną za pośrednictwem lekarza.
- Informacji o planowanych badaniach, zabiegach, ich przebiegu, ryzyku i korzyściach. Jeśli istnieje możliwość zastosowania różnych metod diagnostycznych masz prawo współuczestnictwa w dokonywaniu wyboru.
- Wyrażenia zgody na proponowane leczenie i postępowanie diagnostyczne lub zrezygnowania z nich.
- Zasięgnięcia drugiej opinii, a więc prawo do konsultacji przez innego niż prowadzący lekarz
- Bezpłatnego otrzymania orzeczeń i zaświadczeń lekarskich wydawanych bezpłatnie, jeśli są one związane z dalszym leczeniem, rehabilitacją, niezdolnością do pracy oraz innymi sytuacjami przewidzianymi w odpowiedniej ustawie
- Zaopatrzenia w materiały medyczne, pomieszczenia odpowiedniego do stanu zdrowia w czasie pobytu w Actimedica
- Informacji na temat pomieszczeń i urządzeń, z których możesz korzystać oraz ich usytuowania
- Opieki pielęgnacyjnej przez osobę wskazaną przez siebie jeśli nie zakłóci to pracy pracowników i nie wywoła sprzeciwu innych chorych.
- Osobistego kontaktu z osobami z zewnątrz w wyznaczonych godzinach, a jeśli nie zakłóci to toku pracy oddziału, bądź nie wpływa ujemnie na warunki przebywania innych pacjentów, również w innych godzinach (uprawnienie to może być ograniczone ze względów sanitarno-epidemiologicznych, porządkowych)
- Kontaktu telefonicznego i korespondencyjnego z osobami z zewnątrz. Koszty związane z zapewnieniem dostępu do tych świadczeń nie mogą obciążać budżetu naszego zakładu.
- Przechowywania wartościowych rzeczy w depozycie Actimedica podczas terapii
- Dochodzenia swoich praw, składania skarg i zażaleń poprzez wystąpienie do:
– Osób zapewniających bezpośrednią opiekę (fizjoterapeuta lub osteopata),
– Dyrektora Actimedica,
– Pełnomocnika Praw Pacjenta Mazowiecki Oddział NFZ (tel: 800 190 590).
Jeżeli naruszenie Twojego prawa dotyczyło czynności fachowej masz prawo zwrócić się do Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie im. prof. Jana Nielubowicza (02-512 Warszawa ul. Puławska 18; mail: biuro@oilwaw.org.pl) lub Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Łukasz Chmielowiec (adres: ul. Młynarska 46 01-171 Warszawa, tel: 22 532 82 50, e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl, Bezpłatna infolinia: 800 190 590)
- Pacjentowi nieletniemu przysługują takie same prawa jak pacjentowi pełnoletniemu z tą tylko różnicą, że informacja o jego stanie zdrowia przekazywana jest rodzicom lub opiekunom prawnym. Oni również decydują o wyrażeniu zgody lub odmowie jej udzielenie na proponowane zabiegi i badania.
Korzystanie ze świadczeń zdrowotnych w Actimedica wymaga zastosowania się do ustalonych reguł organizacyjnych i obowiązujących przepisów prawnych. Udostępniając katalog praw przysługujących pacjentom jesteśmy równocześnie zobligowani do nałożenia obowiązków, których powinien przestrzegać każdy pacjent. Przestrzegaj:
- Posiadania ważnej legitymacji ubezpieczeniowej (dowodu ubezpieczenia), dowodu osobistego.
- Regulaminu Porządkowego i godziny terapii w Actimedica.
- Stosowania się do zaleceń i wskazówek fizjoterapeutów.
- Zakazu przynoszenia i spożywania napojów alkoholowych.
- Zakazu palenia tytoniu.
- Zasad higieny osobistej oraz utrzymania ładu i porządku w swoim otoczeniu.
- Zasad korzystania z urządzeń i powierzonego Ci sprzętu. Pamiętaj, że służy on wielu chorym.
- Kulturalnego zachowania się oraz życzliwego stosunku do innych chorych i personelu.
opracowano na podstawie ustawy z dnia 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1127 ze zm.)
|
|